Google AdWords
Posted on 2017-02-21
A Google keresőóriás önálló hirdetési rendszere, amely az organikus keresési találatok fölött-alatt (korábban oldalt is) helyezkednek el. A hirdetéseket meghatározott karakterekben lehet megadni, számos kiegészítő lehetőséggel, de lényegében rövid, figyelemfelkeltő szövegek elhelyezésére szolgál meghatározott keresési kifejezésekre és kulcsszavakra.
A PPC (pay per click) alapú hirdetések esetében, ahogy ennél is, abban az esetben fizetünk a szolgáltatónak, ha rákattintanak a hirdetésünkre. A kattintások díjai eltérőek, kifejezésenként változnak.
Alap esetben meghatározhatjuk a kifejezéseket, amikre szeretnénk hogy kikerülne a hirdetésünk, beállíthatjuk a hirdetés ütemezését (akár órára bontva is) és megjelölhetjük a célcsoportot, továbbá, hogy milyen felületeken jelenhet még meg a hirdetésünk (pl. Display hálózaton)
Az eszköz alkalmazható eseti kampányok esetében és állandó jelleggel is (terméke, szolgáltatása válogatja).
Egyik legnagyobb előnye, hogy pontos statisztikát lehet vele készíteni, pontosan követhetjük, mely hirdetésünkre, mely kereső kifejezésünkre hányan kattintottak és azok díjait is lekérhetjük bármikor. Bármilyen egyéb kampánnyal összehangolható, és azonnali eredményt nyújt. Landing oldal, lead generálás esetében szinte elengedhetetlen online marketing eszközzé vált.
Egyik legnagyobb hátránya, hogy amint a napi keretösszeg kimerül, a hirdetés gyakorlatilag eltűnik a keresőből, valamint folyamatos kiadást jelent a költségvetésben bármennyire is tervezhető, ütemezhető.
Ahhoz, hogy Google AdWords kampányunk sikeres legyen, rengeteg beállítás, előre meghatározott cél, stratégia, és menedzsment szükséges, különben költségkeretünk akár 90%-a ablakon kidobott pénz.
kérek ajánlatot Google AdWords kampányra