A keresőmarketing az a szolgáltatás, aminek segítségével weboldala horizontálisan fejlődik és vertikálisan halad. Mit is jelet ez? Képzeljen el egy vízszintes vonalat. Minden centiméterén van egy pont. Ezek a pontok mindegyike egy hivatkozás – nevezzük “linknek”. Minden ilyen linkre kattintva az Ön weboldalára jut a látogató. Minél hosszabb ez az egyenes, annál több hivatkozás mutat Önre, vagyis egyre több helyről érkeznek cége honlapjára. Ezek a pontok lehetnek linkmegosztók, blogok, hirdető portálok, partneroldalak és számos egyéb forrás. Most képzeljen el egy függőleges vonalat, amin – a példa kedvéért – 100 pont van. Az Ön oldala – megfelelő keresőoptimalizálás után – egy adott pozícióban áll a 100 közül. Egy átlagos kereső személy, minden esetben előröl kezdi el megtekinteni a kínálatokat a keresőkben, mivel minél előrébb van egy cég, annál hitelesebb a terméke. Ha Ön a 79-ik ponton áll, akkor elég valószínű, hogy nem fognak – vagy csak nagyon ritkán – honlapjára kattintani. Ha az első találatok között szerepel, az adott termék, vagy szolgáltatás iránt érdeklődők szinte 90%-a meglátogatja oldalát a döntés előtt. Vagyis minél feljebb van ezen az egyenes vonalon, annál bizonyosabb, hogy Önt választja a vásárló.
Minél hosszabb a vízszintes vonala, annál feljebb kerül a függőlegesen. Ezt hivatott elérni a keresőmarketing.
Tevékenységünkkel, havi rendszerességgel építünk hivatkozásokat, melyek weboldalára irányítják a látogatókat. Így honlapját számos helyről fogják majd elérni, és megnövekszik potenciális megrendelőinek száma. Cégünk a látogatottság megsokszorozódását garantálja. A keresőmarketing tevékenység a keresőoptimalizálás kiegészítő szolgáltatása. A keresőoptimalizálás arra szolgál, hogy a kereső rendszerek a legpontosabban határozzák meg egy honlap tevékenységét, tartalmát és így aránylag jó találati számot érjen el a versenyzők között az adott témakörben. Ez azonban nem elég ahhoz, hogy egy weboldal az elsők között szerepeljen. Ahhoz hogy a találatok között egy oldal előbbre jusson egyetlen dologra van csupán szükség. A legfontosabb dologra: látogatottságra!
Ahhoz pedig hogy minél többen látogassák meg a honlapot, keresőmarketing tevékenységre van szükség. Mit is jelent ez? Egy szolgáltatást úgy ismernek meg az offline piacon is, hogy minél többen beszélnek róla, vagy ajánlják egymásnak azt. Így működik ez az online piacon is. Minél több hivatkozás mutat egy oldalra, annál nagyobb a relevanciája. Minél többen “mutatnak” egy weboldalra, annál bizonyosabb, hogy az adott szakmában, szolgáltatási területen, vagy információ céljából az a legjobb, onnan lehet a legtöbbet megtudni a keresett témakörben.
A keresőmarketing egy olyan szolgáltatás, ami az ütemezésen, és a jól szervezettségen, megfelelő stratégián alapul. Lehet kiváló, és lehet elhibázott is. Nem csupán a mennyiség a lényeg, hanem a minőséget is figyelembe veszik a keresők robotjai. Vagyis aki “ész nélkül” szórja a linkeket, és semmilyen stratégiát nem vesz figyelembe, annak az is előfordulhat, hogy a keresők visszasorolják a kezdeti pozíciójából.
Kinek javasoljuk: a keresőmarketing egyik fő szerepe, hogy a nagy piaccal rendelkező területeken tovább emelje az adott oldal pozícióját. Mondhatnánk, hogy egy horizontális hálózatot sző az adott oldal köré, ezzel növelve az honlap elérhetőségeinek számát.
Előnyök: mérhető, hiszen egy szakember minden egyes beajánlást rendszeresen követ és jelenti megbízójának az aktuális előrehaladást.
Hátrányok: “Nem a mennyiség a lényeg, hanem a minőség!” (bár ez függhet a domain korától is) Mindenképpen szakembert igényel.
Mikor szükséges: amikor további pozíciójavulást szeretnénk elérni, ez a módszer a megoldás.
Egyéb megjegyzés: a keresőmarketing rendszerint követi a keresőoptimalizálást. Ha online marketingszolgáltatást szeretnénk igénybe venni olyan szolgáltatót keressünk, akinek mindkét tevékenység megtalálható a repertoárjában.
Kérjen ajánlatot: