A keresőoptimalizálás ma már szinte elengedhetetlen tevékenység, ha meg kíván jelenni cégével az online piacon. Egy jól elkészített oldal nem csupán arra szolgál, hogy tevékenységét megismerjék a látogatók, hanem arra is, hogy megtalálják Önt a legjobbak között. Szolgáltatásunkkal cége a piacvezetők közé kerülhet honlapjával. A keresőoptimalizálás hazánkban 2004 – 2005 jelent meg mint szolgáltatás. Pontosabban ebben az időben lett ismert és kapott nagyobb hangsúlyt az online értékesítésben. Ennek egyik oka, hogy a keresők egyre nagyobb mennyiségben, és egyre jobb minőségben kezdtek el információt nyújtani. Megnőtt a keresők szerepe abban, hogy egy terméket vagy szolgáltatást felkínáljon az érdeklődőknek. Maga a vásárlási szokás is megváltozott egy úttal. A “direkt marketing” eszközei egyre inkább háttérbe szorultak, és megjelentek új, az interneten igénybe vehető “hirdetési formák”.
Ennek egyik változata a keresőoptimalizálás. Sokan úgy gondolják, hogy ez egy misztikus tevékenység, miközben a legegyszerűbben úgy lehetne bemutatni, hogy az a szolgáltatás, amellyel egy honlapot a keresőrendszerekre lehet szabni. Minden keresőnek érdeke, hogy a legjobb (legrelevánsabb) találatot (honlapot) hozza fel a találati lista elejére. Ennek köszönhetően a látogató megbízik a választott keresőjében (Yahoo, Google, Bing, stb). A kereső így fel tudja kínálni hirdetési felületeit azoknak, akik használják rendszerét. A keresőoptimalizálás azért szükséges a keresők számár, hogy megfelelőképpen sorolják be az adott oldalakat. Több dolgot is figyelembe vesznek ilyenkor, amikor egy oldalt “letapogatnak”. Vizsgálják az oldalon szereplő kulcs kifejezések számát, a tartalom méretét, a honlap struktúráját, és egyéb adatokat. Ezek segítségével pontosan meg tudják határozni, hogy egy adott weboldalnak mi a témaköre, mennyire kielégítő a témával kapcsolatos tartalom benne. E mellett azt is vizsgálják, hogy mekkora érdeklődés kíséri az adott oldalt. Figyeli, hányan jutnak el a honlapra a keresésekből, hányan fordulnak vissza az oldalról, hányan hagyják el azt azonnal. Ezek alapján tudja rangsorolni a találati listákon a versenyző weboldalakat. A keresőoptimalizálás ebben nyújt segítséget mind a keresők részére mind az érdeklődőknek, hogy a témában a leghasznosabb találatot kapják, mikor keresnek.
Kinek javasoljuk: a keresőoptimalizálást minden olyan cégnek, vállalkozásnak javasoljuk, aki az online piacról is vár forgalmat, megrendelést. Ez valamennyi területet lefedi, hiszen ma már mindent az interneten keresünk. Legyen szó könyvelőről, vagy építőipari cégről.
Előnyök: rövid idő alatt komoly pozíciójavulás látható a meghatározott keresőszavakra.
Hátrányok: a keresőoptimalizálásnak meg vannak a maga szabályai. Sem saját kezűleg, sem pedig kétes szaktudású vállalkozóra nem érdemes bízni. Ilyenkor a “kevesebb-több”. Az optimalizálás rossz ütemezése és kivitelezése “hátrasorolásos büntetést” eredményezhet a keresőrendszerekben.
Mikor szükséges: mert oldalunk az első közé kerülhet a találati listákon, így bizonyítva azt az érdeklődők felé, hogy jelentős résztvevője az adott területnek.
Egyéb megjegyzés: A keresőoptimalizálás természetesen mit sem ér a legjellemzőbb “keresőszavak” nélkül. Hiába van első helyen oldalunk, ha rosszul mértük fel az internetezők keresési szokásait. Mindenképpen szakembert igényel, aki a piackutatást is elvégzi.
Az emberek igen nagy száma Magyarországon, az interneten keres termékeket, szolgáltatásokat. Az internet manapság számtalan irodában, háztartásban jelen van, és egyre nagyobb tömeg fedezi fel, hogy az optimális döntésekhez elengedhetetlen. Gondoljunk csak bele például, ha egy folyószámlát akarunk nyitni valamelyik banknál. Ilyenkor az ember megkeresi a bankok weboldalát, vagy egy összehasonlító portált, és a legkedvezőbb ajánlatot nyújtóval veszi fel a kapcsolatot. Egyre elterjedtebb formája az igénylésnek az azonnali online megrendelés is. Nem csak információhoz jutunk, de azonnali lebonyolítást is intézhetünk. Ma már szinte minden szektorban, iparágban, területen weboldalak tömkelegével találkozhatunk. Minden vállalkozás a saját termékét kívánja felajánlani az online piacon. De miért van szükség az optimalizálásra?
Ha ismerünk egy adott szolgáltatót egyszerű dolgunk van. Meg kell nézni a honlapját. De ha egy adott szolgáltatásra (pl: asztalos) van szükségünk, akkor keresünk. Megkeressük, hogy mely cégek foglalkoznak azzal, amire nekünk szükségünk van. Így lépnek előtérbe a kereső rendszerek. Ezek olyan gyűjtő portálok, amik segítenek abban, hogy megtaláljuk a kívánt terméket a “neten”. Mire van ehhez szükségünk? A célunk pontos megfogalmazására. Ezt az online marketingben kereső kifejezésnek nevezzük. A keresőoptimalizálás feladata, hogy az előre meghatározott kereső kifejezéseknek megfelelően bekategorizálja weboldalunkat. Mondjuk úgy, segít a kereső rendszereknek besorolni az adott site-ot.
Ha Önnek van egy szolgáltatása, amit weboldalán is közzé akar tenni, nem elég, hogy készíttessen egy honlapot. Az emberek nem ismerik az Ön oldalának címét. Viszont időt szánnak arra, hogy keressenek, válogassanak. Ha az Ön weboldala nincsen benne a fenti kereső rendszerekben a potenciális vásárlók nem fogják megtalálni.
Mit mondtunk az előbb? Azt hogy ma már meghatározó – mondhatjuk alapvető – az internetes keresők használata. Ha egy oldal nem szerepel ezekben, akkor gyakorlatilag nem létezik.
Kérjen ajánlatot: