Landing oldal
Posted on 2017-02-24
Landing (fogadó oldal) oldalnak nevezünk minden olyan honlapot, amit valamilyen kampányban használunk, valamilyen konkrét céllal készítünk, és legfőképpen lead generálás eszközéül szolgál. Az ilyen típusú weboldalak általában egy-két termékre, illetve szolgáltatásra összpontosítanak. Nem hagyják, hogy a látogató több témával is találkozzon, vagy elvesszen a kínálatban, kizárólag az adott stratégiára koncentrál.
Fontos tulajdonsága még, hogy az egyes kampányokból ide irányított célközönséget szólítja meg, vagyis a kampányban közölt kommunikáció zárásaként funkcionál. Aki ide érkezik, meg kell ismerje az adott termék ill. szolgáltatás legfontosabb tényezőit, úgy mint:
- jól körül írt ismertetés
- megrendelési útvonal
- képek és más kapcsolódó vizuális elemek
- interakciós lehetőségek (permission email)
- árak, ajánlások
- értékesítést elősegítő adatok
A landing page a mai kornak megfelelően 100%-ban mobilbarát (responsive weboldal) kell legyen, hiszen nagy arányban mobil és tablet eszközökről is érkezhetnek a potenciális vásárlók. Mivel egy konkrét dologra fókuszál, így megjelenése komoly kihívást és odafigyelést igényel.
Amik még elengedhetetlen szempontok egy landing oldal esetében:
- természetesen keresőkre szabott oldalról beszélünk ebben az esetben is
- válaszol az alapvető kérdésekre, ami a látogatót érdekelheti
- kevés információt kér a feliratkozási lehetőség/ek-nél
- pontosan vezeti az érkezőt, nem hagy kiskapukat
- ösztönöz, megszólít
- a lényegre fókuszál
Plusz egy hasznos dolog: érdemes ilyen oldalakat valamilyen keretrendszerben készíteni (WordPress erre a célra tökéletes). Egyrészt mert bármikor, bárhonnan módosítható, igazítható, korrigálható a mérések függvényében, másrészt mert ebben a kategóriában nem célravezető az egyediség. A látogató általában pontosan tudja, hogy ez a vásárlás előszobája.
mi elkészítjük Landing oldalát