Long Tail
Posted on 2017-03-02
- Tételezzük fel azt, hogy az internetes keresések negyede olyan kifejezéseket tartalmaz, melyek még nem fordultak elő addig, vagyis a kereső minden nap több millió kereső kifejezést rögzít a világban.
- Tételezzük fel azt, hogy lehet úgy keresőkre optimalizálni egy weboldalt, hogy nem az adott piac legjellemzőbb kifejezéseit vesszük kizárólag figyelembe.
- Tételezzük fel azt is, hogy aki keres valamit nem szakember, így első sorban nem az adott termékre, vagy szolgáltatásra legcélravezetőbb kereső kifejezést írja be.
Ha a fenti feltételezéseinket elfogadjuk kiváló long tail („hosszú farok”) kampányokat leszünk képesek indítani. Mivel tény, hogy az adott területen használt kulcsszavak mennyisége sokkal kevesebb mint a kereső kifejezéseké, így sokkal nagyobb teret is biztosít számunkra. Fontos előnyt jelent továbbá, hogy a long tail kifejezésekre optimalizált weboldalak jellemzően jóval kisebb találati számmal versenyeznek, így hamarabb érhetünk el eredményt.
A long tail elmélete nagyon egyszerű. A jól megfogalmazott (akár 3-5 szót is tartalmazó) kereső kifejezésekre lényegesen kevesebben keresnek, ellenben sokkal nagyobb átkattintási arányt érhetünk el, és pontosan célozhatunk. A kereső személy azonnal magáénak érezheti a felkínált lehetőséget és nagy valószínűséggel kattintani is fog.
Természetesen a kereső kifejezések meghatározásakor elengedhetetlen az online marketing piackutatás, aminek elkészítésekor érdemes már előre figyelembe venni a long tail adta lehetőségeket.